Street workout – najlepszy sposób na suchą masę mięśniową

Alternatywy dla siłowni

Street workout to czyli zdrowszy odpowiednik kulturystyki, który zyskuje sobie coraz większą popularność. Co warto o nim wiedzieć? Podpowiadamy czym dokładnie jest street workout i jak każda z Was może zacząć przygodę z tym rodzajem sportu!

 
Street workout to jeden z najciekawszych współczesnych trendów, coraz widoczniej obecny także w polskich realiach. Czym jest street workout i dlaczego właściwie warto trenować na świeżym powietrzu?

Street workout czyli zupełnie inna masa mięśniowa

To co współcześnie jest denominowane jako street workout w rzeczywistości posiada o wiele dłuższy, wręcz starożytny rodowód. Istotą street workout’u jest bowiem trening z użyciem wyłącznie lub przede ciężaru własnego ciała. Jest to więc po prostu nowoczesna forma kalisteniki, czyli metody rzeźbienia muskulatury znanej jeszcze z czasów Antycznej Grecji.

Alternatywy dla siłowni siłownia zewnętrzna

W rozpowszechnianiu siłowni zewnętrznych w Polsce pomaga firma Fit Park, która specjalizuje się w kompleksowym wyposażaniu, projektowaniu oraz montażu siłowni zewnętrznych. Urządzenia firmy Fit Park są atrakcyjne, różnorodne i przede wszystkim przeznaczone dla każdego – bez względu na wiek czy stopień zaawansowania treningowego. Siłownie zewnętrzne Fit Park powstają w całej Polsce – zarówno w dużych miastach, jak i wsiach.

Czym jednak kalistenika różni się od tradycyjnego treningu siłowego?

Pierwsza i najbardziej oczywista różnica dotyczy rzecz jasna rodzaju wykonywanych ćwiczeń. O ile w przypadku kulturystyki trenuje się głównie na wolnych ciężarach oraz maszynach, o tyle street workout bazuje, jak już wspominano, na treningu z wykorzystaniem ciężaru własnego.

Na tym jednak różnice bynajmniej się nie kończą. Powszechnie wiadomo, że trening kalisteniczny powoduje wykształcenie masy mięśniowej, która znacząco odróżnia się od tego, co osiągają kulturyści lub strongmeni. Najbardziej rzucające się w oczy różnice to:

1. O wiele mniejszy poziom tkanki mięśniowej oraz mniejsza retencja wody w mięśniach w przypadku osób uprawiających street workout.
2. Wyraźnie bardziej widoczna rzeźba, ponadto mięśnie posiadają charakterystyczną, “węźlastą” strukturę
3. Harmonijny, bardzo proporcjonalny rozwój sylwetki

Wymienione powyżej czynniki to po prostu efekty treningowe charakterystyczne dla kalisteniki. Nie są one dziełem przypadku, lecz wynikają ze sposobu, w jaki trening w ramach street workoutu angażuje nasze mięśnie oraz stymuluje spalanie tkanki tłuszczowej.

Urządzenia street workout

Czym różni się street workout od kulturystyki?

Co prawda, siłownie na wolnym powietrzu aktualnie obfitują w różnego rodzaju przyrządy, jednak nie zmienia to faktu, iż urządzenia street workout służą przede wszystkim do treningu z wykorzystaniem ciężaru własnego ciała.

W trakcie wykonywania tego rodzaju ćwiczeń zawsze bardzo mocno angażujemy jednocześnie kilka różnych grup mięśniowych. Jest to ogromna różnica w porównaniu z kulturystyką, która polega na trenowaniu izolowanych partii mięśni. W ten sposób kulturyści osiągają co prawda imponujące przyrosty, jednak jest to okupione również zwiększeniem poziomu tkanki tłuszczowej oraz retencją wody w komórkach mięśniowych.

W porównaniu z tym kalistenika nie buduje tak efektywnie samej masy, jednak owa masa jest praktycznie beztłuszczowa. Kolejna istotna zaleta to harmonijny rozwój sylwetki, wynikający właśnie z faktu, że nie pracujemy na izolowanych partiach mięśniowych.

Ponadto, podkreśla się, że trening kalisteniczny polega na wykonywaniu znacznie większej liczby powtórzeń, niż ma to miejsce w przypadku kulturystyki. Jednocześnie street workout to o wiele krótsze przerwy w trakcie treningu.

Dzięki w trakcie jednej godzinnej sesji treningowej nasze mięśnie są angażowane nawet przez 50 minut. Tymczasem, w przypadku kulturystyki, rzeczywisty czas pracy mięśni to czasami jedynie 1/3 czasu sesji treningowej.

Dobroczynny wpływ świeżego powietrza

Nie można zapominać również o tym, że street workout z definicji oznacza trenowanie na wolnym powietrzu. To również ma istotne zalety. Przede wszystkim o wiele łatwiej o prawidłowe dotlenienie komórek mięśniowych, niż w warunkach dusznej siłowni. Po drugie, trenowanie w zmiennych warunkach atmosferycznych to także znakomita stymulacja układu immunologicznego.

I wreszcie, warto pamiętać, że przebywanie na świeżym powietrzu to także ekspozycja na promienie słoneczne, które dają nam dobroczynną i potrzebną organizmowi witaminę D.
 
 

1 Gwiazdka2 Gwiazdki3 Gwiazdki4 Gwiazdki5 Gwiazdek (Nikt nie oceniał)
Loading...


Podobne Artykuły

dodał
Poprzedni Wpis Następny Wpis

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *